استفاده از تکنولوژی NFC در کنتورهای خانگی

یکی از کاربردهای مهم تگ های ان اف سی ، استفاده از آن ها در کنتورهای آب ، برق و گاز است .

از جمله مشکلات بوجود آمده در هنگام قرائت کنتورهای منازل ، خواندن شماره سریال کنتور و اشتباه در ثبت آن است که باعث بروز خطا در ثبت داده و همینطور صدور قبض های اشتباه برای مشترکین می گردد .

این مشکل هنگامی نمود بیشتری می نماید که کنتور در یک شرایط نامناسب قرار داشته باشد (مانند کنتور آب) و به مرور زمان صفحه روی کنتور و سریال روی کنتور کثیف و یا خدشه دار گردد ، بدین ترتیب گاها خواندن شماره سریال کنتور غیر ممکن می گردد.

یکی از راه حل های مناسب برای این مشکل ، استفاده از تگ های NFC به جای کدهای سریال و یا بارکد است (و یا استفاده به صورت مکمل با آن ها) ، بدین ترتیب مامور ثبت ، به راحتی با نزدیک کردن دستگاه قرائت گر خود به تگ ان اف سی ، شماره سریال دستگاه را خوانده و تنها باید نسبت به ثبت عدد مربوط به شمارشگر کنتور اقدام نماید ، بدیهی است استفاده از این روش ، علاوه بر کاهش درصد خطای بوجود آمده در هنگام ثبت کنتور ، باعث افزایش سرعت عملکرد مامور در ثبت کنتورها نیز می گردد .

 ایده پردازان به عنوان تامین کننده تجهیزات ان اف سی در ایران ، آماده همکاری با شرکت و ارگان های دولتی جهت پیاده سازی سیستم های هوشمند می باشد .

خواندن 2905 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 16 دی 1396 14:23
Super User

ایده پردازان ، ارائه دهنده خدمات ارتباط بی سیم 

WIFI , BLUETOOTH ,NFC ,RFID ,GSM

وبگاه: www.ipaj.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

دریافت برنامه

پرداخت اینترنتی

با استفاده از کلیه کارت های تحت شتاب و توسط درگاه به پرداخت ملت می توانید فاکتور خود را آنلاین پرداخت کنید.